Kalendár akcií

Po Ut St Št Pia So Ne
25 26 27 28 29 30 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31 1 2 3 4 5

Digitálna mapa

dig map

Mapa cintorína

hrobové miesta

Horoskop

Vtip na dnes

Navigácia

Obsah

História obce

Kuzmice ležia v strednej časti doliny Roňavy v nadmorskej výške okolo 156 m n.m. Prvá písomná zmienka o obci sa datuje do roku 1270, kedy sa volala Kosma. V ďalšom historickom vývoji sa jej názov menil nasledovne : z roku 1327 je písomne doložený názov Kozmay, z roku 1427 Kozmafalwa, z roku 1773 Kuzmice, z roku 1920 Kuznice, z roku 1927 Kuzmice. Po maďarsky sa obec úradne nazývala Kozma.

 

Po roku 1881 bola obec administratívne začlenená pod Zemplínsku župu, pred rokom 1960 pod okres Trebišov, kraj Košice, po roku 1960 pod okres Trebišov, kraj Košice, po roku 1960 pod okres Trebišov, kraj Východoslovenský. Obec sa spomína od roku 1270. Patrila rodine Kozmovcov a Tolvayovcov, neskoršie viacerým zemepánom. V roku 1715 mala 23 opustených a 9 obývaných domácností, v roku 1787 mala 60 domov a 583 obyvateľov, v roku 1828 mala 84 domov a 624 obyvateľov. V roku 1890 - 1900 sa mnohí vysťahovali. Zaoberali sa poľnohospodárstvom a tkaním.

 

Za I. ČSR sa zamestnanie obyvateľov nezmenilo. Boli tu stupy a 2 mlyny. V roku 1926 si roľníci násilne rozparcelovali veľkostatkársku pôdu. V roku 1944 bola obec 4 týždne vo frontovom pásme a silne poškodená. 

 


 

Kuzmice lies in the central part of the Roňava valley, at an altitude of around 156m above sea level. The first written mention of the village dates back to 1270 when it was called Kosma. During the following historical development, it changed ist name as follows : a written mention from 1327 stating the name as Kozmay, Kozmafalwa in 1427, Kuzmice in 1773, Kuznice in 1920 and Kuzmice in 1927. In Hungarian, the official name of the village Kozma.

 

After 1881, the village came under the administration of the Zemplínska Municipality, before 1960 it was under the district of Trebišov, Košice County, after 1960 under the district of Trebišov, Košice County and after 1960 under the district of Trebišov, Eastern Slovakia Region. The village has been mentioned since 1270. It belonged to the families of Kozma and Tolvay, and later to various landlords. In 1715 the village had 23 abandoned and 9 inhabited households, in 1787 it had 60 houses and 583 inhabitants and in 1828 it had 84 houses and 624 inhabitants. Many of them left the village between the years 1890 - 1900.

The main activities in the village were agriculture and weaving. The occupation of inhabitants did not change during the times of the First Czechoslovak Republic. There were pressing mills and two mills. In 1926, farm workers violently parceled the landlordʹs estate. In 1944, the village was in the front line for four weeks and was severely damaged.